Sunday 1 January 2012

Cerita lawak... 'Hadiah Perpisahan'

Ketika itu adalah hari terakhir persekolahan,dan seorang guru besar sedang menerima hadiah daripada murid-murid...
Salmi,anak kepada seorang pekedai kedai bunga memberinya hadiah...
Guru Besar menggocangkan kotak itu dan b'kata "aku ykin aku thu aper ini..Beberapa kuntum bunga???"
"Itu benar bagaimana cikgu thu?" kata Salmi.
"Oh,cuma meneka" bls Guru Besar...
Murid berikutnyer adlh seorang bdk perempuan ank kpd seorang pemilik kedai manisan.Guru Besar memegang hadiah itu,menggoyangnya,dan b'kata "aku ykin aku boleh meneka apa ini.Gula-gula??"
murid itu membalas,"ya,benar,macam mana cikgu thu?"
Guru Besar menjawab "Oh,cuma meneka"
Berikutnya,adalah anak kepada seorang pemilik kedai minuman keras.
Guru memegang kotak hadiah itu,tpi kotak itu bocor.
Dia menyentuh setitik kebocoran itu dgn jarinya dan menyentuh ke lidahnya...
"Apakah anggur?" ia bertanya."Tidak" balas murid itu...
Guru mengulanginya,mengambil cairan dari kotak yg bocor itu ke lidahnya..
"Apakah champagne?" ia bertanya...
"Tidak" jawab murid itu dengan gembira...
Guru merasai lagi sebelum menyatakan...
"Aku menyerah ape ini?"
Anak murid itu menjawab,"Anak anjing!"

No comments:

Post a Comment